Το να ισχυριστούμε ότι κανείς δεν το περίμενε μάλλον θα είναι ψέμα. Η αγορά μιλούσε εδώ και καιρό για την εταιρεία «Απέργης» και τα μεγάλα ανοίγματα που δεν είχαν βγει στον επιχειρηματία Κωνσταντίνο Απέργη, με την πολυετή δραστηριοποίηση στην εμπορία πολυτελών αυτοκινήτων.
Ισως οι μόνοι που δεν το περίμεναν ήταν οι εκατοντάδες πελάτες της «Απέργης Dream cars», που ενώ έκαναν… όνειρα για το επόμενο πολυτελές τους αυτοκίνητο, βρέθηκαν το μεσημέρι της Τετάρτης έξω από τα ερμητικά κλειστά υποκαταστήματα της επιχείρησης να το αναζητούν μάταια. Το κανόνι είχε βαρέσει και η έκρηξη θα έχει ανυπολόγιστες συνέπειες τόσο για τους πελάτες και τους εργαζομένους στην επιχείρηση όσο και για τις συνεργαζόμενες με την «Απέργης Dream Cars» επιχειρήσεις.
Το πρωί της Τετάρτης άρχισαν να κυκλοφορούν οι πρώτες φήμες. Οι αγχωμένοι πελάτες έφταναν κατά δεκάδες στις εκθέσεις. Ορισμένοι είχαν ήδη εξοφλήσει αυτοκίνητα δεκάδων χιλιάδων ευρώ, αλλά δεν είχαν στην κατοχή τους την καινούργια άδεια. Αλλοι είχαν αφήσει τα αυτοκίνητά τους για πούλημα ή για άλλες επεμβάσεις και αδίκως προσπαθούσαν να πείσουν τους δικαστικούς κλητήρες να τα ξεκλειδώσουν για να τα παραλάβουν. Και οι δύο κύριες εκθέσεις του επιχειρηματία ήταν κλειστές και γύρω-γύρω από τις βιτρίνες μεγάλα πανό έγραφαν -το ειρωνικό- «Ανακαίνιση».
Την ώρα που οι νταλίκες με τη συνδρομή των δικαστικών κλητήρων και των στελεχών των τραπεζών έπαιρναν πίσω τα αυτοκίνητα, ένα γυαλιστερό ασημί τζιπ Porsche Cayenne έκανε την εμφάνισή του. Ο οδηγός είχε μάθει τα νέα από τα μέσα ενημέρωσης αλλά με την επίσκεψή του αυτή στην έκθεση της εθνικής οδού έκανε μια προσπάθεια να βρει λύση. Το αυτοκίνητο που οδηγούσε το είχε πληρώσει εξ ολοκλήρου, αλλά είχε πιστέψει τους υπαλλήλους του καταστήματος που του είχαν πει να το πάρει καιι να επικοινωνήσει μαζί τους εντός ολίγων ημερών για την έκδοση της νέας άδειας. Οταν κατάλαβε πως σε λίγες ημέρες θα έχανε και το αυτοκίνητο και τα περίπου 60.000 ευρώ που είχε καταβάλει, άρχισε να τρέμει.
Λίγο αργότερα έφτασαν οι νταλίκες. Οι συνεργαζόμενες τράπεζες είχαν δώσει το πράσινο φως για την ανάκληση των οχημάτων που τους ανήκαν στις αποθήκες. Porsche, Aston Martin, Lamborghini και Ferrari ανηφόριζαν κατά δεκάδες στις ράμπες των ειδικών μεταφορικών φορτηγών. Η εικόνα ήταν εντυπωσιακή, αλλά καθιστούσε σαφές και το μέγεθος του κανονιού. Κατά πολλούς η μαύρη τρύπα 5-10 εκατομμυρίων ευρώ που αναφέρουν οι πληροφορίες μοιάζει μικρή σε σχέση με το εμπόρευμα που κατασχέθηκε, αλλά και τα άλλα ανοίγματα που μπορεί να έχει ο επιχειρηματίας και δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστά.
Γεγονός παραμένει ότι ο διάσημος και με πολλές επαφές στην υψηλή κοινωνία επιχειρηματίας αγνοείται μέχρι τώρα, παρ’ ότι διατηρεί και άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες με την επίσημη εμπορία και συντήρηση των αυτοκινήτων Chrysler και Citroen στα βόρεια προάστια. Στελέχη από τα κεντρικά του επίσημου εισαγωγέα των δύο εταιρειών ενημέρωναν ατύπως τους δημοσιογράφους ότι ο όμιλος Συγγελίδη ερευνά την υπόθεση και ότι όποια κι αν είναι η εξέλιξη αναφορικά με τις συγκεκριμένες δραστηριότητες, δεν θα αφήσει χωρίς προστασία τους πελάτες του επιχειρηματία.
Οι ακάλυπτες επιταγές του φέρνουν ντόμινο καταρρεύσεων
Μετά τις εξελίξεις τα στόματα ξαφνικά έχουν αρχίσει να ανοίγουν και άλλοι έμποροι μιλούν για επερχόμενο ντόμινο καταρρεύσεων στο χώρο της εμπορίας μεταχειρισμένων. Ο Απέργης μπορεί να μην ήταν ο μόνος με πρόβλημα, ήταν όμως από τους μεγάλους! Εκτός από το τεράστιο στοκ αυτοκινήτων που διατηρούσε και κατάσχεσαν οι πιστώτριες τράπεζες φαίνεται ότι εκκρεμεί και το θέμα των επιταγών που θα «σκάσουν» τις επόμενες ημέρες.
Πηγές από τον κλάδο αναφέρουν ότι στην αγορά -δηλαδή σε συνεργαζόμενους εμπόρους αυτοκινήτων- κυκλοφορούν 500.000 ευρώ σε επιταγές του Απέργη. Το ποσό μπορεί να μην ακούγεται μεγάλο, είναι όμως ικανό να τινάξει στο αέρα όποιες επιχειρήσεις του κλάδου κρατούν στα συρτάρια τους μία από τις επιταγές, ακόμα και για 40.000 ευρώ.
Η οικονομική κατάσταση των εταιρειών εμπορίας μεταχειρισμένων είναι τόσο δυσμενής που όχι μια τέτοια επιταγή δεν μπορούν να καλύψουν, αλλά ούτε τα έξοδα για τα ενοίκια των καταστημάτων τους. Ετσι οι περισσότεροι αναμένουν ότι τις επόμενες ημέρες οι επιπλοκές από το κανόνι του Απέργη θα είναι μεγάλες και οι αντιδράσεις αλυσιδωτές. Και αυτό μόνο για τους εμπόρους, χωρίς δηλαδή να υπολογίζουμε το αδιέξοδο στο οποίο θα βρεθούν οι πελάτες που έχουν πληρώσει μεγάλες προκαταβολές για αυτοκίνητα που ποτέ δεν θα παραλάβουν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΠΟΥΛΟΣ Εσπρέσσο
Παρασκευή 6 Μαρτίου 2009
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου