Σάββατο 12 Ιουλίου 2008

ΕΒΡΟΣ Κόβουν πτήσεις μεσούντος του θέρους

Σε πλήρη συγκοινωνιακή απομόνωση οδηγείται ο νομός Έβρου. Μετά την περικοπή των δρομολογίων του ΟΣΕ προς την Αλεξανδρούπολη, τα Δίκαια και το Ορμένιο στο βόρειο Έβρο, και οι Ολυμπιακές Αερογραμμές μειώνουν τις πτήσεις τους προς τον ακριτικό νομό.

Της Μαρίας Καραούλη

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο νομαρχιακό συμβούλιο Έβρου, περικόπηκαν από τον Απρίλιο οι βραδινές πτήσεις και από τον Ιούλιο τρεις πρωινές πτήσεις των Ολυμπιακών Αερογραμμών.
Έτσι, η Ολυμπιακή πραγματοποιεί πλέον δύο πτήσεις από και προς το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης, στις 7 π.μ. και στις 7.20 μ.μ, πλην Τρίτης, Πέμπτης και Σαββάτου ενώ δύο είναι οι καθημερινές πτήσεις της Aegean στις 11.25 π.μ. και στις 5 μ.μ.
Είναι γεγονός ότι η κίνηση στο αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης έχει μειωθεί κατά 60% λόγω του ακριβού αεροπορικού εισιτηρίου, το οποίο αυξήθηκε κατά 15 ευρώ αλλά και της αύξησης των εξόδων μεταφοράς των επιβατών στο αεροδρόμιο. Από τις 4 Δεκεμβρίου διακόπηκε η δρομολόγηση των λεωφορείων της Ολυμπιακής από την Κομοτηνή προς το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης λόγω έλλειψης οδηγών. Έτσι οι επιβάτες της Ροδόπης είναι αναγκασμένοι να μεταφερθούν με Ι.Χ. ή με ταξί πληρώνοντας επιπλέον κόμιστρα 45 ευρώ.

ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΑΝ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ ΤΗΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ
Να σημειωθεί ότι τα λεωφορεία της Ολυμπιακής μετέφεραν καθημερινά από την Κομοτηνή στην Αλεξανδρούπολη 70 επιβάτες και στα ταμεία της εταιρείας έμπαινε ετησίως περίπου 1,5 εκατ. ευρώ από τα έσοδα των εισιτηρίων. Τα χρήματα αυτά χάθηκαν για την Ολυμπιακή, όπως και οι επιβάτες, οι οποίοι δεν είναι διατεθειμένοι να πληρώνουν επιπλέον μισό αεροπορικό εισιτήριο για να φθάσουν έως το αεροδρόμιο.
Η τιμή του εισιτηρίου ξεκινά από τα 92 ευρώ και φθάνει τα 160 ευρώ για το απλό και από 175 έως 280 ευρώ για το εισιτήριο με επιστροφή. Κόστος υψηλό για τους επιβάτες, ιδιαίτερα γι’ αυτούς που έρχονται από άλλο νομό στο αεροδρόμιο, γι’ αυτό οι περισσότεροι επιλέγουν να μετακινηθούν με το αυτοκίνητό τους ή με τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ ή με το τρένο. Όμως και το Ι.Χ. δεν συμφέρει λόγω της αύξησης της τιμής της βενζίνης, όπως, για τον ίδιο λόγο, αυξημένη είναι και η τιμή των εισιτηρίων των ΚΤΕΛ.

ΔΥΣΕΥΡΕΤΑ… ΤΑ ΤΡΕΝΑ
Το τρένο, που είναι πιο προσιτό στο ευρύ κοινό, είναι… δυσεύρετο, καθώς, όπως προαναφέρθηκε, διακόπηκε η σιδηροδρομική συγκοινωνία εντός του νομού (Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο) λόγων εργασιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο και συγχρόνως καταργήθηκαν δύο δρομολόγια Intercity (Θεσσαλονίκη - Αλεξανδρούπολη - Θεσσαλονίκη) και από τις αρχές Ιουλίου καταργήθηκαν τα δρομολόγια των αμαξοστοιχιών 602 και 603 από Αθήνα - Δίκαια - Αθήνα. Τα συγκεκριμένα δρομολόγια εξυπηρετούσαν πάνω από 1.000 επιβάτες ημερησίως με πληρότητα που ξεπερνούσε το 120%, κυρίως χαμηλών εισοδημάτων, γι’ αυτό και αποκαλούνται τα “τρένα του λαού” (λόγω του οικονομικού τους εισιτηρίου). Η επίσημη δικαιολογία για την κατάργηση αυτών των δρομολογίων είναι ότι υπάρχει έλλειψη σε τροχούς!
Σύσσωμο το νομαρχιακό συμβούλιο Έβρου στην τελευταία συνεδρίασή του εξέδωσε ψήφισμα τονίζοντας την απαίτησή του να επαναλειτουργήσουν άμεσα τα δρομολόγια που έχουν περικοπεί, τόσο από τον ΟΣΕ όσο και από τις Ολυμπιακές Αερογραμμές, καθώς, εκτός από τις μετακινήσεις των πολιτών, πλήττεται και η οικονομία της Θράκης.
Τέλος στο ψήφισμα δηλώνεται ότι, “εάν δεν ικανοποιηθεί το αίτημά μας, η πολιτεία θα βρει την κοινωνία του νομού Έβρου αντίθετη, έτοιμη να προβεί ακόμα και σε μαζικές κινητοποιήσεις”.
Πηγή Μακεδονία

Δεν υπάρχουν σχόλια: